)
"За да имам гаранция, че това не е някакво лично мое въжделение или твърдение. Щеше да бъде представено, че е моя лична оценка по въпроса."
"Загубеното време е от декември досега. Така и не започнаха АПИ да изграждат алтернативите, да направят идейните трасета и да възложат създаването на оценка на алтернативите", изтъкна бившият екоминистър.
"Пари, които ще се загубят, няма. На практика биха се загубили само ако не се изпълнява екологичното законодателство на ЕС и на България."
"Решението, което се опитваха да прокарат МРРБ, беше да предположим предварително къде да минава трасето на АМ "Струма", което е в несъответствие с предписанията на Европейската комисия и в несъответствие с решение на предишния служебен кабинет."
"Че трябва да се направят равностойни алтернативи на трасетата и че за да може да се довърши тази магистрала с европейско финансиране, означава да се изпълни европейското законодателство, да се оценят всички алтернативи и да няма нарушение на екологичното законодателство."
Спекулативно е твърдението за загуба на средства или финансова щета за сметка на България. Това каза в интервю за БНР досегашният министър на околната среда и водите и вицепремиер по климатичните политики Борислав Сандов.
Борислав Сандов аргументира това, че е чакал писмото от ЕК, за да издаде съответните актове "в 12 без 5", така:
Гроздан Караджов настоявал да се изпълни решение по ОВОС от 2017 г., за което самата ЕК има много негативно мнение, уточни Борислав Сандов.
Пари за АМ "Струма" в този програмен период вече няма, подчерта Сандов и допълни, че те са били насочени към магистрала "Европа", която свързва София с Калотина.
Сандов каза, че "ако е тунел, много лесно и бързо би могло да се направи ОВОС, защото с тунела няма какво да увредим, около шест месеца".
Според него писмо на Европейската комисия от 27юли ясно е показало, че неговата теза е правилната в спора му с бившия министър на регионалното развитие Гроздан Караджов.
Той е категоричен, че за да имаме всички алтернативи, АПИ трябва да възложи оценка за останалите алтернативи.
Той коментира темата във връзка с появилите се предположения, че заради акт от последните дни на стария кабинет може да се възпрепятства доизграждането на АМ "Струма" през Кресненското дефиле.
Борислав Сандов увери, че не се е поддал на натиск, за да вземе определено решение.
Последвайте канала на