"При нас се набляга повече на това да се компенсира увеличаването на разходите на услугата с намалямане на нейното качество."
Цената на шофьорските курсове се вдига със закъснение, това каза пред БНТ Красимир Георгиев - председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.
Освен цените на горивата за увеличението роля играе и инфлацията, която води до повишаване на всички разходи - за заплати на инструкторите, счетоводно обслужване, за сервизиране на автомобилите и т.н.
Увеличението е различно. Фирмите, които са съвестни в отношенията си с държавата и начисляват всички разходи съвестно, при тях увеличението е по-голямо, уточни Георгиев.
Повишаването на цените не се отразява на броя на желаещите да преминат шофьорски курс, отчитат от Асоциацията за квалификация на автомобилистите.
"Тези, които не спазват правилата може да си позволят и 800 лева цена за курс, но за да се осигури качествено обучение са необходими около 1200 лева за курс. Но 95 % от сектора е сив, който не прави никакви отчисления към държавата. Те могат да си позволяват по-малък процент увеличение. Като добавим, че не дават и всички часове, които са по учебната програма, те наистина са облагодетелствани от сегашната ситуация."
Според Георгиев сивият сектор се стимулира от държавата."Както знаем държавата отпусна дотация с 25 стотинки на цената на горивото, само че на почти всички инструктори автомобилите са лични, така те имат право да получават тази дотация от 25 стотинки, която я използват за търговска дейност - обучение на кандидати за водачи на МПС. И така държавата създава условия този сив сектор да се увеличава и конкуренцията да бъде несправедлива и нелоялна. Това се отразява върху качеството на подготовката на бъдещите водачи и това го видяхме миналата седмица и го виждаме всеки ден."
)