Агенцията за държавна финансова инспекция извършва проверка в столичния автотранспорт, за да се установи реалното състояние на дружеството и начините по които се изразходват средствата.
Опозицията в градския парламент обаче подкрепя исканията на финансовото министерство.
Това, което следва, е разреждане на транспорта, намаляване на автобусите, повече чакане в жегите, допълни Георги Георгиев, председател на СОС.
Министерството на финансите съветва Столичната община да увеличи билетите и картите за градския транспорт. Това е едно от условията, за да бъде отпусната безвъзмездна помощ от правителството в размер на 143 милиона лева, за стабилизиране на финансовото състояние на транспорта в София. Управляващите в общината обаче молят за помощ държавата, именно за да не се увеличават цените на билетите и картите и това не е вариант за тях.
В писмото, изпратено от министерството на финансите се казва, че негативните последици от ковид кризата трябва вече да отшумяват. Нещо повече, в края на писмото пише, че правителството все пак има желание да дофинансира градския транспорт на София. Условието е реформи. 400 души вече са освободени. Наесен трябва да влезе в сила и новата тарифна политика - пътуване за време. Затова и мнозинството в общината е против увеличението.
В това писмо ни казват, да увеличим цената на билетите ,препоръчват ни социално поносимо увеличение, като ни казват, че така ще си увеличи приходите, това е несериозно. Поставят ни в параграф 22, или да спрем транспорт или да увеличим цената, каза Георги Георгиев, председател на СОС.
Държавата ще отпусне исканата от общината помощ за градския транспорт на София, ако се извършат оптимизации - съкращения, реформи и обединяване на дружествата. За председателя на общинския съвет - това е прехвърляне на топката. Според него оптимизации се правят всеки месец, интервалите са увеличени на максимум, няма и линии, които да могат да бъдат съкратени.
Стратегическите документи на общината, които сама си е приела не се изпълняват и това са решение много преди да има ковид криза и криза с горивата, каза Борис Бонев,независим общински съветник.
Нещо, което може да се направи е да се обединят дружествата, в момента има пет различни дружества, които оперират и не говорят помежду си, каза Борислав Игнатов, общински съветник ДБ.
)