Инженерният анализ е последният етап от едно разследване и в повечето случаи НАБДП решава в рамките на една година дали трябва да има изтегляне на автомобилите от пазара или проверката да бъде прекратена.
НАБДП съобщи, че е установила 16 катастрофи в автомобили за спешна помощ и камиони с предупредителни знаци, причинили 15 наранявания и един смъртен случай.
Проверката вече обхваща 830 000 автомобила - почти всички, които производителят от Остин, Тексас, е продал в САЩ от 2014 г. насам.
Автомобилите "Teсла" с частично автоматизирани системи за шофиране са с една стъпка по-близо до изтеглянето им от пазара, след като САЩ увеличиха разследването на серия от сблъсъци с паркирани автомобили за спешна помощ или камиони с предупредителни знаци, съобщи Асошиейтед прес.
Документите, публикувани в четвъртък от агенцията, повдигат някои сериозни въпроси относно системата автопилот на "Тесла". Агенцията установи, че тя се използва в области, в които възможностите ѝ са ограничени, и че много водачи не предприемат действия за избягване на катастрофи въпреки предупрежденията от автомобила.
Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (НАБДП) заяви вчера, че повишава нивото на проучването на "Тесла" до инженерен анализ, което е още един знак за засилен контрол върху производителя на електромобили и автоматизирани системи, които изпълняват поне някои задачи, свързани с шофирането.
Разследващите ще оценят допълнителни данни, експлоатационните характеристики на автомобила и ще „изследват степента, в която автопилотът и свързаните с него системи на "Тесла" могат да засилят рисковете за безопасността, свързани с човешкия фактор или поведението, като подкопаят ефективността на надзора от страна на водача", заявиха от агенцията.
)