По думите му държавата дължи над 130 милиона на фирмите, които работят по инхаус договори – това са участници не само в строителството на АМ „Хемус“, а и на скоростния път Мездра – Ботевград.
Работим върху вариант, при който да се трансформират тези договори от инхаус в истински строителни договори, отбеляза още регионалният министър.
Инхаус договорите са със спорно законово състояние по неговите думи.
„Трябват ни истински строителни договори, при които изпълнителите, тоест строителните фирми, които и сега работят върху автомагистрала „Хемус“, ще носят гаранцията за построеното“, обясни министър Гроздан Караджов.
„Трябват ни истински строителни договори, при които изпълнителите, тоест строителните фирми, които и сега работят върху автомагистрала „Хемус“, ще носят гаранцията за построеното“, обясни министър Гроздан Караджов.
Според него всичко е много неприятно маскирано и не докрай юридически правилно.
„Няма как да продължим по този юридически неиздържан начин да строим автомагистралата“, заяви Гроздан Караджов
Средствата за магистрала „Хемус“ за тази година бяха умишлено оставени като нулеви, защото се очаква разрешение на заплетения казус с инхаус договорите, отбеляза министърът на регионалното развитие Гроздан Караджов в предаването „Тази неделя“ по bTV.
„Иначе в момента държавата си плаща, държавната фирма „Автомагистрали“ проформа се води изпълнител на строителството - тоест пак държавата носи всички гаранции за пътя. Един да работи и да строи, а друг да носи гаранциите, и това сме пак ние данъкоплатците не ми се струва изгодно и целесъобразно", коментира регионалният министър.