Американската верига за бързо хранене затвори, макар и временно, всичките си заведения през март, след началото на руската инвазия в Украйна.
Докато се опитва да продаде ресторантите си, "Макдоналдс" планира да започне да премахва златните си арки и други символи с името на компанията. Тя отбелязва, че ще запази търговските си марки в Русия.
Излизането от Русия се очаква да се отрази на финансите на групата като извънреден разход от 1,2 до 1,4 милиарда долара (1,15 - 1,34 милиарда евро).
Процедурата по продажбата на руския бизнес на "Макдоналдс" включва 850 ресторанта с 62 000 служители, уточнява Асошиейтед прес.
Първото заведение на "Макдоналдс" беше отворено в Москва преди над 30 години, малко след падането на Берлинската стена. То беше силен символ на отслабването на напрежението от времето на студената война между САЩ и СССР, отбелязва АП.
"Макдоналдс" планира да възобнови работа в Русия под нова марка в средата на юни, като съхрани работните места, повечето доставчици, веригата от ресторанти и менютата си, съобщи на ТАСС източник от компанията. Повече от 90 процента от тези доставчици са руски, уточни източникът.
"Макдоналдс" (McDonald's) обяви днес, че е започнал процедури за пълното му излизане от руския пазар, където присъства от 30 години, като ще продължи да плаща на служителите си, докато бъде намерен купувач, вероятно до седмица, предадоха световните агенции. Компанията подчерта, че иска да се увери, че те ще бъдат назначени от новия собственик.
"В същото време имаме ангажимент към нашата глобална общност и трябва да се придържаме непоколебимо към нашите ценности", посочва в комюникето президентът и главен изпълнителен директор Крис Кемпчински. "А ангажиментът ни към нашите ценности означава, че не можем да оставим повече нашите арки да светят там", допълва той.
"Хуманитарната криза, породена от войната в Украйна, както и все по-непредвидимите условия за развиване на дейност, накараха "Макдоналдс" да стигне до извода, че не може повече да остане собственик на дейностите си в Русия", се казва в комюнике на компанията. Руските дейности на веригата ще бъдат продадени на местен инвеститор, уточнява гигантът в бързото хранене.
)