Заводите на най-големия автомобилостроител в Русия АвтоВАЗ, в който "Рено"-"Нисан" (Renault-Nissan) е с мажоритарен дял, почти не работят заради недостига на вносни части. Работниците им бяха пуснати в платен отпуск за три седмици през април.
Западните страни наложиха тежки санкции на този сектор, включително забрана за износ на авточасти за Русия.
Изправена пред тази безпрецедентна ситуация, браншовата асоциация спря да коментира данните, публикувани всеки месец.
Инфлацията и нестабилността на рублата също намаляват възможностите на руснаците да купуват вносни стоки, още повече автомобили.
Миналия месец са били продадени 32 706 нови леки автомобила по данни на Асоциацията на европейския бизнес (АЕБ - AEB), обединяваща производителите от сектора.
Санкциите означават края на мащабните инвестиции на големите световни атомобилостроители в Русия през периода на растеж след 2000 г.
Спадът е от 40 процента спрямо март - първият месец на срив на руския автомобилен пазар.
Продажбите на нови автомобили в Русия са продължили да се сриват през април, като са потънали със 78,5 на сто на годишна основа в резултат на силната инфлация и тежките западни санкции срещу Москва заради инвазията ѝ в Украйна, предаде Франс прес, цитирана от БТА.
Много производители освен това обявиха спиране на продажбата на части или коли за Русия, сред които "Ауди" (Audi), "Хонда" (Honda), "Ягуар" (Jaguar) и "Порше" (Porsche). Други спряха производството, като "Рено" (Renault), Бе Ем Ве (BMW), "Форд" (Ford), "Хюндай" (Hyundai), "Мерцедес" (Mercedes), "Фолксваген" (Volkswagen) и "Волво" (Volvo).
През май Русия публикува списък със стотина категории стоки, чийто внос без съгласието на притежателите на интелектуалната собственост е разрешен, за да могат да се заобикалят ограниченията. Сред тези продукти са известни марки автомобили и авточасти.
)