Войната в Украйна също се е отразила негативно и на бизнеса с употребявани автомобили в България.
Войната в Украйна и пандемията от COVID-19 повлияха много сериозно на производството и на доставката на новите автомобили.
Заради недостига на материали и затруднената търговия заради войната, цените и на новите, и на употребяваните автомобили ще расте. По този начин все по-малко хора в България ще могат да си позволят купуването на кола, прогнозират търговците
Войната в Украйна повлия негативно и на автомобилния сектор у нас. Вносът на нови автомобили в страната ни през последните месеци е много труден, а на употребяваните цените са се завишили с 30%.
Георги Грозданов е търговец на употребявани автомобили в Дупница, където е един от най-големите пазари в страната. В търговията с коли е повече от 15 години и не помни по-трудни времена за внос на автомобили от Западна Европа, както е била последната година.
"Около 20-30% се вдигнаха цените и с толкова намалиха вноса. Проблемът е, че преди имаше избор, хората си купуват нови автомобили, за да им е по-евтина новата кола, си оставят старата. Сега, като не могат да им доставят новата кола, те не си оставят старата", казва Грозданов.
"В Украйна имаше много бесарабски българи, които се прехранваха точно със същия бизнес, с който и аз. Идват, купуват коли и ги препродават там. Сега обаче тези хора не пътуват, не купуват коли при нас и се отразява на пазара", казва Георги Грозданов.
"За съжаление производителите, организирайки производството, не биха могли на едно място да имат производство на всички елементи и тази организация като цяло се наруши в една или друга страна. Съвсем нормално е в зависимост от това в коя част се намира производството и къде е производството на отделните детайли и така се получава и забавянето", обясни Васил Новоселски – търговец на нови коли.
)