Водката, която е популярна като руска, вече ще се продава и предлага просто като Stoli, се казва в изявление на компанията.
По-рано тази седмица Stoli Group обяви, че ще използва само словашки съставки, за да се увери, че нито една от тях не е с руски произход.
Производителят на водка "Столичная" обяви мащабно ребрандиране на продукта като израз на яростната си позиция срещу режима на Владимир Путин и руската инвазия в Украйна, пише CNN.
В Съединените щати по-малко от 1% от консумираната водка се произвежда в Русия. Повече от половината от цялата водка, консумирана в страната, всъщност се произвежда в САЩ, според данни от IWSR Drinks Market Analysis, глобална фирма, която проследява продажбите на алкохол.
Длъжностни лица от Охайо до Ню Хемпшир призоваха магазините за алкохол да премахнат от рафтовете си продукти, произведени в Русия или с руска марка, което в по-голямата част от случаите означава водка. Някои собственици на барове дори изхвърлиха водка в знак на протест.
Основателят на Stoli Group, роденият в Русия милиардер Юрий Шефлер, беше изгонен от страната през 2000 г. заради позицията си срещу Путин. Алкохолът се предлага на пазара като руска водка, но производствените мощности са в Латвия от годината, в която Шефлер бе изгонен от родината си.
Тези бойкоти и протести обаче едва ли ще имат голямо въздействие. Произведената в Русия водка представлява много малък процент от продажбите на водка, според Съвета по дестилиран спирт (DISCUS), национална търговска организация, която представлява производителите на спиртни напитки.
5 декември 2025 г. в 09:08 ч.
)