Христо Иванов подчерта, че не става дума за война с прокуратурата, а за търсене на ефективност и отчетност от нея.
,,Днес сме в променена ситуация. Наистина става дума за война. И тази война не е война между две страни Русия – Украйна. Това е война, при която един диктатор се опитва с всички средства, включително бомбардировки срещу градове, в които има цивилно население, да ревизира следвоенния ред. И пред лицето на тази заплаха ние трябва на ново ниво на национална отговорност да консолидираме българската държавност. Корупцията и липсата на отговор на корупционните престъпления са един от порталите, през които враждебното влияние на Кремълския режим, който се опитва да ревизира международния ред, ще влиза в България, както и досега е правил. Ако ние не затворим този портал, включително чрез решителна съдебна реформа, това ще бъде още една форма на много силна уязвимост на България в тази нова, рискова ситуация. Така че моят призив е да изоставим сегашните разделения и да се опитаме да намерим консенсус за необходимата реформа. Защото не само отбраната, не само службите, не само енергетиката, а и способността на българските институции да устояват на корупционно влияние и проникване, ще бъдат от ключово значение, за да се справим с този нов, мрачен период, в който навлизаме'', коментира той.
В условията на война през нереформираната прокуратура прониква корупция и враждебно влияние на Кремъл. Това заяви съпредседателят на "Демократична България" Христо Иванов. От парламентарната трибуна той защити предложения бюджет за прокуратурата, който да я подтикне към ефективност и отговорност.
Иванов даде за пример сайта на Кралската прокуратура на Англия и Уелс, показващ цикъл на планиране и отчитане на прокуратурата, която след обществено обсъждане си залага определени показатели и цели и каква цената им за изпълнение. Подобни системи има и в Холандия и на много други места, каза Иванов и призова парламентът да се ангажира с такъв подход.
Според Христо Иванов не трябва да се гледа на ограничаването на един бюджетен ресурс като на санкция, а като на инструмент за предизвикване на оптимизация в работата на съответните институции. Той повдигна въпроса и за неоправдани разходи от държавното обвинение.
Дори българският Конституционен съд казва, че тя е отговорна за провеждането на наказателна политика, подчерта лидерът на "Да България" и добави, че има начини държавната наказателна политика да бъде вкарана в руслото на конкретни измерими критерии показатели.
Защото ролята на парламента е да подобряваме бюджетите на институциите с оглед на тяхната оправданост и ефективността на тяхното харчене, каза още съпредседателят на ПГ на ДБ, като допълни, че дори в собствените си отчети прокуратурата признава липса на резултати срещу корупцията по високите етажи на властта.
Не знам колко пари например отиват в малката империя от почивни станции, която прокуратурата доби в последните години, но имам силните подозрения, че ако оптимизират тази империя, ще се спести доста ресурс, каза Иванов и призова държавното обвинение да въведе адекватен инструментариум за оценка на индивидуалната работа и ефективност на прокурорите.
)