По думите му практиката върху светофарите имаше броячи, които позволяваха на водачите да синхронизират скоростта си е била добра, но е била премахната.
Към пешеходците Дунев отправи и съвет – да се движат със светло облекло в тъмната част от деня, за да са по-забележими за автомобилистите.
„Част от неправителствените организации, които се занимават с пътна безопасност, сме внесли предложение, касаещо мотористите. Призоваваме за началото на мотосезона на 26 март да бъде разрешено движението на мотоциклети в бус лентите. Искаме и шофьорите, които правят забранен обратен завой, който в 90 процента при удар с моторист завършва с тежка травма или смърт, да подлежат на наказания”, посочи той.
Най-честите причини за катастрофите с автомобили – в 90 процента от случаите са отнемане на предимство. Обикновено и двата автомобила навлизат едновременно в кръстовището. За да се намалят подобни инциденти – предложението на Сдружение автотехнически експерти по пътна безопасност, е да се увеличи времето на светофара, който пропуска автомобилите”. Така Румен Дунев, автомобилен експерт и бивш автомобилен състезател, коментира пред NOVA кадрите от катастрофите по улиците на София през изминалата година, които разпространи СДВР.
)