„Тези 40 милиона, както са включени и големите общини, и превозвачите, разделено на милионите километри по републиканската, областните и общинските транспортни схеми, те ще бъдат нещо като нищо“, изтъкна той.
Кризата с цените на горивата е изключително сериозна. Търсенето на по-евтини горива води до празни километри и загуби за превозвачите. Това заяви пред БНР Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.
Арабаджиев припомни, че има предварителни прогнози за цена от 100 долара за барел.
В Закона за обществените поръчки, по който се кандидатства за определени линии – междуселищни и вътрешноградски, не са предвидени такива форсмажорни обстоятелства, каквито в момента се случват и които не можем да избегнем, коментира Пиронков.
За момента не е обсъждан протест. От бранша очакват диалог с правителството, декларира Арабаджиев.
Малките превозвачи изнемогват и дотират дейността си със свои резерви, а онези, които нямат резерви, продължават да трупат дългове и са заплашени от преустановяване на дейността, категоричен е той.
По думите му ако правителството включи още 3 хиляди километра към тол системата, фалитите ще бъдат не само в автобусния, но и в товарния транспорт.
По думите на Пиронков въвеждането на допълнителни тол такси, каквото беше анонсирано, ще бъде „още по-голям бич“.
Причините за фалитите са комплексни и това е една от тях, посочи той в предаването „Преди всички“.
Според Васил Пиронков големите автобусни превозвачи най-много ще настояват да се вдигнат цените, защото при тях ще има най-голям икономически ефект.
Ако тол системата се разшири, ще настъпят много фалити, предупреди пред БНР Васил Пиронков, председател на УС на Камарата на автобусните превозвачи.
„Към момента в превозите на товари браншът не получава никакви компенсации. Не само че не сме получавали, но и не очакваме да получим никакви помощи“, уточни Йордан Арабаджиев.
„Нашият бранш, изключвам големите републикански транспортни схеми, където един превозвач е монополизирал целия транспорт, изключвам превозвачите да увеличават цените на билетите. Има населени места, където се возят двама, пет човека, десет. То бива и цената на билета да му увеличиш, кой ще се качи в този автобус?“
Васил Пиронков определи отлива на пътници като изключително голям и изрази опасения, че за най-малките превозвачи, които возят по няколко пътници, няма да има никакви средства за компенсации, каквито бяха заявени от управляващите в края на миналата година.
„Тези, които имат дългосрочни договори, не могат да ги изпълнят, търпят неустойки. Освен кризата с горивата, трябва да отбележим и изключително сериозната кадрова криза, опашки по границите, затваряне на заводи. В транспорта положението е изключително тежко.“
)