По думите ѝ проектната скорост на пътя е 90 км/ч: „Аз до онзи ден също мислех, че това е магистрала „Струма“. Няма как да го знам преди да се запозная с всички документи“.
„Трябва да имаме системна инспекция на пътищата. На базата на тези доклади трябва да предприемаме действия със средства от бюджета“, допълни още.
От проверката е установено, че отсечката не е магистрала, нито скоростен път: „Качеството на настилката е доста добро. Злощастната мантинела е по норми от времето на строене“.
Тя каза, че АПИ е предприела действия по проверка. През април месец е възложено на фирми да положат маркировката. Според нея е важно да се споменат метеорологичните условия като причина за катастрофата, както и състоянието на водача.
По думите ѝ имаме огромен проблем с товарни камиони-убийци, защото нямат спирачки: „Борим се как да хванем товарните камиони“.
„Виждам търговия с пътна безопасност“, завърши тя.
Само тази проверка ни отне една седмица. След катастрофата възложих проверка и получих резултатите след седмица. Получихме изискване от прокуратурата да извършим проверка на този участък и на северната тангента. Това заяви регионалният министър Виолета Комитова в студиото на сутрешния блок на NOVA.
Тя беше категорична, че скоростта не е причината за тази катастрофа. Тази отсечка е била обикновен междуградски път: „Скоростта е функция на наклоните, затова при магистралите има изискване за по-полегати наклони. Това е много натоварен път. С просто око виждам хубав път, но не можем да хванем наклоните“.
„Пътната безопасност е сложно понятие. Много натрапчиво в медиите някои експерти говориха, че става въпрос за многофакторен анализ. Много са причините и след като се анализира катастрофата ще се разберат. Някои обаче внушиха, че катастрофата е станала заради маркировката“, категорична беше Комитова.