От БСП изтъкнаха още необходимост от стратегия за морския транспорт, както и развитието на жп транспорта да бъде сред основните приоритети на страната.
От ИТН поискаха високоскоростно трасе от Видин към Гърция.
Социалистите настояват за независим одитиращ орган за изпълнението на инфраструктурните проекти. Основен акцент е качеството на спешната помощ. Там се цели подобряване на процеса по реагиране и оказване на първа помощ.
От БСП заявиха, че АПИ трябва да бъде в структурата на Министерство на транспорта, а не в МРРБ. От левицата поискаха единен контролен орган на пътя без да се обединяват структури, а да има комбинирани екипи. От ДБ приветстваха това предложение.
По темата пътна инфраструктура той каза, че трябва да се направи одит на пътната инфраструктура: „Това включва одит на сигнализацията и маркировката“.
Георги Свиленски допълни, че става въпрос за полигони, които да симулират каране в дъжд и по затруднена настилка. От БСП настояват за единен регистър на автомобилите, използвани от хора с увреждания.
Сред обсъжданите теми бяха още изграждането на тунел "Петрохан", тунел под Шипка, директна жп връзка София - Видин, изграждане на пътната връзка Истанбул - Бургас - Варна - Констанца и други потенциални обекти от пътната инфраструктура. Партиите намериха някои допирни точки около идеята за нова морска стратегия на България, поставянето на акцент върху железопътния транспорт и проверка на концесионния договор на летище София.
Започнаха дискусиите на "Продължаваме промяната" с БСП, "Има такъв народ" и "Демократична България" на тема Транспорт. Целта на обсъжданията е да се постигне коалиционно споразумение с тези политически партии за създаване на правителство.
Направихме добър разговор с колегите от ПП, ДБ и ИТН. Участваха Настимир Ананиев, Иван Кючуков и Атанас Славов. БСП се обединихме около това да има нов Закон за пътищата из задължително обучение на деца в предучилищна възраст, както и задължителен предмет в 11 и 12 клас по пътна безопасност. Това заяви Крум Дончев от БСП.
„Намираме се в трудни условия. Пътната ни инфраструктура предполага създаването на опасни зони. Това предполага, че нашите водачи трябва да имат едни по-специални умения, докато нашите пътища не започнат да приличат на европейски. Ние предлагаме промяна на методиката за обучение на водачите. Една от полезните европейски практики е да се създават полигони и да поставят водачите в есктремална ситуация – да спрем интензивно, да заобиколим препятствие. По тази причина предлагаме създаване на такива 28 областни полигони“, обясни Крум Дончев.
Между 30 и 50 км/ч да се повиши скоростта на движение на стоките и товарите в страната, както и да се подобри свързаността със съседите ни - тези цели си поставиха от "Продължаваме Промяната". Според съпредседателя на формацията Асен Василев всички фериботни връзки на река Дунав трябва да станат мостове, а при Русе да се изгради втори мост.
)