"Всички изкопаеми горива претърпяха ренесанс на цените напоследък, тъй като недостатъчното инвестиране в тези източници на гориво създаде недостиг на предлагане в момент, когато търсенето нараства", каза той.
Бензиностанциите в много части на Китай започнаха да ограничават дизела на фона на нарастващите разходи и намаляващите доставки, съобщава БиБиСи.
Айдън Яо, старши икономист за Азия в AXA Investment Managers, коментира пред БиБиСи, че докато пазарът е наясно с недостига на въглища в Китай, но проблемът с дизела е нов.
В други части на страната докладите сочат, че квотите са още по-строги, като шофьорите имат право да купуват само до 25 литра.
Глобалната криза на веригата за доставки е до голяма степен предизвикана от пандемията Covid-19, като търсенето нараства, докато икономиките се отварят отново.
И Яо, и Стивънс предупредиха, че тези настоящи енергийни кризи показват опасностите от твърде бързо преминаване към възобновяеми източници. "Пътят към нетната нула е коварен и пътуването трябва да бъде планирано внимателно", каза Яо.
И този последен проблем вероятно ще допринесе само за продължаващата криза на глобалната верига за доставки, казват анализатори.
Някои шофьори на камиони трябва да чакат цели дни, за да заредят гориво.
Понастоящем Китай е в разгара на огромна енергийна криза, тъй като недостигът на въглища и природен газ затвори фабрики и остави домове без ток.
Такова търсене може да увеличи общото потребление на суров петрол с повече от половин милион барела петрол на ден.
Той каза, че компаниите вече се обръщат към генератори с дизелово гориво, за да запазят фабриките си отворени по време на кризата с електроенергията.
Цените на петрола достигнаха най-високите си нива от 2014 г. през последните седмици, причинявайки кризи с горива на места като Европа и Обединеното кралство.
Част от това се дължи на недостига на въглища и природен газ в страни като Китай и Индия, за които анализаторите прогнозират, че потребителите ще преминат към петрол за производство на електроенергия и отопление.
"Сегашният недостиг на дизел изглежда засяга транспортния бизнес на дълги разстояния, който може да включва стоки, предназначени за пазари извън Китай", коментира Мати Бекинк, директор за Китай в Economist Intelligence Unit.
"След като отидете на няколко бензиностанции, вече няма дизел и цените ще продължат да се покачват, а големите камиони, работещи с логистика, няма да могат да зареждат гориво", пише потребител на Weibo.
"Сърцето на въпроса е енергийната криза", каза той.
"Това е просто най-новата проява на недостиг, засягащ Китай", коментира Джеръми Стивънс, главен икономист за Китай в Standard Bank, пред БиБиСи от Пекин.
"Цените на петрола, газа, въглищата се движат в тандем и са над прага".
В Китай камионите имат право да зареждат само 100 литра всеки - около 10% от капацитета им, оментира търговец на камиони от град Шидзяджуан в провинция Хъбей.
"В зависимост от продължителността и интензивността на тази криза, можем да видим, че това допринася за предизвикателствата спрямо глобалната верига за доставки."
Друг също се оплаква от въздействието върху инфлацията и доставките. "Имате ли чувството, че храната е поскъпнала и експресната доставка е по-бавна? Би било по-добре да купувате по-малко на 11/11", визирайки Деня на неженените на Alibaba, обикновено един от най-големите дни в годината за пазаруването в Китай.
Междувременно, в град Фуянг, на около седем часа път с кола южно от ключовия транспортен център Шидзяджуан, бензиностанциите ограничават покупките или начисляват на шофьорите допълнителни такси до 300 юана ($47, £34), за да напълнят резервоарите си.
)