"В Транспортната комисия приехме доклад по собствена инициатива, с който препоръчваме на ЕК да въведе пакет законодателни предложения, задължаващи държавите членки да намалят скоростта в жилищните райони на 30 км/ч. Искаме и нулева толерантност за шофьорите в нетрезво състояние - много по-високи санкции, които да предотвратяват желанието на някои хора да карат пили".
Витанов посочва, че данните от редица европейски градове показват драстично намаляване на пътно-транспортните произшествия с пешеходци и велосипедисти, след въвеждане на ограничение от 30 км/ч. в жилищните зони. От друга страна, 25% от фаталните инциденти са свързани с употреба на алкохол, затова при шофиране в нетрезво състояние наказанията трябва да са сериозни.
Докладът, приет в Транспортната комисия на ЕП, предвижда и създаването на европейска агенция за автомобилен транспорт, която да подкрепя устойчив, безопасен и интелигентен автомобилен транспорт. Според Петър Витанов това ще даде възможност за въвеждане на комплексни мерки, които да бъдат прилагани в цяла Европа.
Според него мерките, които трябва да се вземат в национален план, са повишаване на жизнения стандарт, намаляване на корупцията, подобряване на пътната инфраструктура. „Трябва да се засили и контролът по изпълнението на проектите от европейска страна, един от основните проблеми на лошата инфраструктура е некачествената пътна настилка“, каза още Витанов.
Това заяви евродепутатът Петър Витанов пред БНР - Бургас. Поводът е доклад, приет в Комисията по транспорт на Европейския парламент, който призовава ЕК да препоръча по-строги правила на пътя във всички държави-членки. Целта е смъртните случаи на пътя в ЕС да се сведат до нула към 2050 година.
За съжаление България и Румъния се нареждат на последните места по пътна безопасност в ЕС. „У нас пътно-транспортните произшествия, особено фаталните, са в пъти повече на глава от населението, отколкото в западноевропейските държави. Това се дължи на много фактори – лошата инфраструктура, старите автомобили, ширещата се корупция, която позволява на нарушителите да се отървават безнаказано. Всичко това води до тежките резултати, които имаме“, твърди евродепутатът.
)