,,Това е сериозна крачка напред, а вече работим и по още един участък – трасето на трамвай 8 в "Люлин", заявяват активистите.
Градските активисти от "Спаси София" призовават столичната администрация да започне да работи с ускорени темпове, защото проблемите в града са много.
От "Спаси София" са доволни, че след години натиск, първото трасе с приоритет на светофарите в София е факт.
По думите им съвместната работа със зам.-кмета по транспорта и екипа му е доказала, че коренната промяна в София е възможна, стига да има желание за работа.
,,Подобренията са три – трамваите няма да спират на светофарите, те ще се движат значително по-бързо, а разписанието им е синхронизирано, с което искаме да осигурим бърза и редовна алтернатива на автомобилите. На трамваите е осигурен пълен приоритет за преминаване през кръстовищата, като датчици засичат мотрисите и им осигуряват "зелена вълна" на шест последователни кръстовища от "Гео Милев" до депо "Искър". Това, в комбинация с наскоро ремонтираните трасета по булевардите "Дондуков" и "Асен Йорданов", ни позволява значително да ускорим движението на трамваите'', разказва Андрей Зографски от "Спаси София".
От "Спаси София" се пребориха за обособяването на първото трамвайно трасе в София, където трамваите имат абсолютен приоритет на светофарите. От днес пътуването по две от най-натоварените трамвайни линии – 20 и 22, ще е по- бързо и по-комфортно заради редицата подобрения, по които градските активисти са работили през последните месеци заедно със заместник-кмета по транспорт Кристиан Кръстев.
Като резултат от подобренията, пътниците ще пътуват чувствително по-бързо – пътуването с линия 20 между Дружба и центъра вече е със 6 минути по-бързо, а с линия 22 между Автостанция Изток и центъра – с 5 минути по-бързо. Нещо повече, Спаси София и ЦГМ съвместно са разработили ново синхронизирано разписание за линии 20 и 22 в общия им участък през центъра.
Проектите за няколко нови бус ленти и ограничени трамвайни трасета са вече готови и през пролетта би трябвало да започне изграждането им. Предложихме нова линия 173 свързваща "Овча купел" и "Цариградско шосе" и докладът предстои да бъде разгледан в общинския съвет.
Наведнъж решихме няколко проблема – осигурихме приоритет и ускорихме и синхронизирахме трамваите, така че гражданите да почувстват разликата. Работим по още редица подобрения за градския транспорт, които се надяваме да станат факт през следващите месеци, споделя Андрей Зографски.
Продължаваме работата и по ускоряването на десетки други линии, така че градския транспорт да стане по-добра алтернатива пред колите. София изостава много спрямо другите европейски столици и е необходима последователна работа по наваксване на изоставането, уверен е Гергин Борисов от "Спаси София".
Това означава, че между гара "Подуяне" и метростанция "Опълченска" двете линии ще се движат на равномерен интервал от 6-7 минути и пътниците ще чакат по-малко по спирките. По-бързото пътуване, в комбинация с намаленото време за чакане по спирките, гарантират, че гражданите получават значително подобрена транспортна услуга. Правим го за софиянци с надеждата, че по-удобният градски транспорт ще привлече нови пътници и така ще намалим трафика и замърсяването на въздуха, уверен е Борис Бонев, независим общински съветник.
)