Той предлага АПИ да излезе от МРРБ и да се слее с Агенция пътна безопасност, пряко подчинена на МС. Защото така ще се приоритизират проблемите на пътищата, които са видими за всички.
„Сега се прави магистрала "Европа", която трябва да реши тези проблеми, магистрала "Люлин" също не е в добро състояние, магистрала "Тракия" до Ихтиман също стават много катастрофи, Подбалканският път е също много лош, пътят София – Самоков също е изключително опасен“, коментира той.
„Трябва да направим оценка на риска на потенциално опасните места, както направиха в Гърция и за това ще получат пари от Европейската банка за развитие в размер на над 400 млн. евро, за да си оправят опасните места. Ние в България нямаме досега извършена оценка на риска. Агенцията за пътна безопасност трябва да даде отговор на този въпрос. А тя работи вече две години, за да управлява риска, но още не го е направила. Трябва държавната администрация да се раздвижи, защото ние от института сме НПО и не можем да го направим. За да могат да се използват европейските инструменти", настоява Милчев.
"Харченето на парите ще стане по–прозрачно. И не последно място експертите от държавната агенция ще могат заедно с АПИ да управляват по добре оценката на риска. Тогава ще има наистина експертно управление и на проблемите, и на харченето на средствата - смятаме че това е пътят. Затова посочваме защо оценката на риска е толкова важна", заяви Милчев.
Най-опасните участъци са в Софийска област, защото минават почти всички магистрали и основни първокласни пътища, но има много отсечки, които не са ремонтирани, като например отсечката от София към Ботевград по Хемус, знаем отсечката по Искърското дефиле, която също е в не добро състояние. Това посочи пред БНР инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
)