Докато хиляди заведения стоят принудително затворени, други ресторанти се пълнят. Екип на БТВ влезе в ролята на таен клиент в едно такова заведение. Схемата включва фиктивна нощувка в петзвезден хотел в столицата
БТВ е сезирала здравните власти и очаква отговор от тях.
В сайта на хотела обявените цени за нощувка са между 68 и 97 евро. На входа има табела, че ресторантът работи само за гости на хотела.
В така наречения салон за пушачи спокойно се палят цигари, въпреки че управителят отрече.
Минути преди 22 ч. повечето клиенти си тръгват, напускат и хотела. В ресторанта остават хора и след ограниченото работно време.
На 16 януари столичната полиция и здравните власти проведоха акция в същия хотел и откриха ресторант "Панорама" препълнен. Последваха глоби. Две седмици по-късно екипът ни беше настанен в друг ресторант на хотела.
От персонала предупреждават екипа да побърза с поръчката, защото очакват проверка. Ден по-късно управителят на ресторанта Слави Бучков отрече, че са предупреждавани за предстоящи проверки от РЗИ и полицията.
Според сайта на хотела капацитетът на ресторанта е за 180 гости на закрито. Съгласно заповед на здравния министър ресторантите към местата за настаняване могат да работят до 50 % от капацитета.
И други хора плащат символична такса и се регистрират като гости на хотела срещу 20 лв. на човек и получават документ за платена стая, но не и ключ.
Нощувката оскъпява вечерята с 20 лв. на човек или общо 40 лв. за двойна стая.
"Можем да Ви предложим една маса за непушачи. Трябва да минете през рецепция – да се регистрирате. Ако се регистрирате за двама, ще е много по-добре за нас", казва служител на екипа.
От хотел "Маринела" казват в позиция, че спазват законодателната уредба, както и противоепидемичните мерки. И още: "Предвид кризата, която засегна най-много нашия бранш, мениджмънтът на хотела разработи гъвкави пакети за услуги, които са значително занижени като цена, тъй като са и времево ограничени. Практика в петзвездните хотели е от рецепция да се съдейства на гостите за резервация в заведенията на територията на обекта. Посоченият в репортажа ресторант е под наем и не е част от нашия мениджмънт".
Петък вечер. Журналистическият екип търси място в един от ресторантите на хотел "Маринела". На рецепцията в хотела ги питат дали имат резервация. Уточняват, че идва сервитьор, който прави "регистрация" и ако в единия ресторант няма места, то в ресторант "Панорама", на 19-ия етаж, има.
Уточни, че на входа клиентите се проверяват за регистрацията и дали са гости на хотела, след което се настаняват в ресторанта. "Ценовата политика не мога да я коментирам, но мисля, че 40 лв. за стая, в тези тежки времена, не е никак малко, за мен дори е много", допълва той.
)