"Въпросът за пилотирането и хората е най-важен и ако сега не почнем с обучението, ще имаме проблеми", добави още той.
"Сега имаме не повече от 24-25 такива авиатори. Максималната пределна възраст, до която могат да летят тези хора, е 60 години Трябва да ползваме наличните кадри за преходен период и да обучават хора, които биха учили за пилоти", обясни той
По думите му всякакво друго медицинско оборудване не е за ползване в такъв тип машини.
Според него трябва да се помисли за хеликоптерни площадки в държаните болници.
"Трябва да си поставим сериозна задача, но изграждането не е покупката - сама птичка пролет не прави. Няма как да отидем с боклукчийски камион да продаваме баници", подчерта Боновски.
"Няма как "Кугър" да се ползва за въздушна линейка, защото тепърва трябва да се сертифицира, но ако това все пак се направи, цената ще е колкото за два-три медицински хеликоптера. Явно няма политическа воля и само се говорят празни приказки. "Кугърът" трябва да каца от летище до летище, а не в градска среда, той е много тежък (9 тона) и шумен хеликоптер. По стандарт медицинският хеликоптер е 3,5 тона", побясни експертът пред Bulgaria on air.
Няма нито аргумент "Кугърите" да станат въздушни линейки. Не всеки хеликоптер може да се ползва за всичко. "Кугърът" може да се ползва само за медицинска евакуация - ако някъде има земетресение, война, носилките в него са от плат". Това смята инж. Мариян Боновски.
)