Крис Младенов
Крис Младенов е лектор, предприемач, писател, иноватор, механик. Провежда най-големите обучения за механици в България. Създател е на единственото турне за механици, правено някога в България.
Вие обучавате и механици на автомобили - има ли интерес сред младите хора и каква е реализацията им?
Знаем, че автомобилният парк в България е стар, до какво може доведе това?
От какви мерки вие може да се възползвате?
Автомобилният ни парк е стар и в тази ситуация, когато не успяват хората да си поддържат колите, може да се стигне и до повече катастрофи.
Когато нямаме приходи, много трудно е да плащаме задълженията си към държавата. Ние не сме имали облекчения от страна на държавата.
Освен криза в туристическия бранш, пандемията доведе и до трудности в работата в сектора на автомобилния бранш, в частност на автосервизите. С какви проблеми се сблъскват как работят почти година и с какво им помага държавата - потърсихме експерта Крис Младенов:
Доколкото имам информация, от 13 000 официални сервиза, само 800 са се възползвали от мярката 60 на 40. Защо е така обаче - повечето обясняват, че ако не са работили през годините в момента, не могат да разчитат на държавата да ги спасява. Много малко хора предпочитат да разчитат на държавата. Повечето търсят варианти, като вземат кредит от банка или оперират със спестени средства и гледат как да закрепят положението.
Ние не сме затворени, това е един голям плюс за нас, продължаваме да оперираме с клиентите, но всеки може да се съгласи, че по време на тази пандемия колите се използват все по-малко и на по-кратки разстояния в градски условия. От тук идва и спада на работа. Когато няма употреба на автомобила, няма повреди по тях и износване на нормалните компоненти.
Освен в ай ти сектора, и в този бранш има голям интерес. Ние правим в обучаване по немския стандарт. Ние с колегите се обучаваме в Германия и пренася у нас. Като съвет мога да дам на колегите да се грижат за клиентите. Нека не се мисли, че той е длъжен, защото по време на криза много лесно се губи клиент.
Всъщност някак си не се вдига шум покрай нашия бранш, но е факт, че 15% от сервизите през изминалата година са били принудени да затворят врати. Друга тенденция е, че една трета от официалните сервизи са преминали е сивия сектор. Това за нас е доста плашеща статистика. Докато ресторантите и туристическият бранш са на изчакване и там чакат да се случи нещо, но не затварят при нас се предприема затваряне или отиване към сивия сектор - и при двата варианта не е добре. На това трябва да се обърне сериозно внимание.