Вече няколко години учителите по математика и по география твърдят, че учебните часове не стигат да преподадат огромния материал.
Друго много важно нещо - отпадат подтемите на уроците, остават само глобалните теми.
Засега учениците ще продължат да учат по сегашните стари учебници.
Промените влизат в сила от следващата учебна година за петокласниците.
Първите деца, които ще учат по обновените програми, ще са петокласниците догодина.
"С тези учебници безпроблемно може да се работи по тези учебни програми, в случай че се наложи актуализиране в учебниците, то ще стане след като им изтече срока на ползване", допълни Евгения Костадинова.
Първата и най-голяма промяна е, че часовете по география и математика в пети и шести клас се увеличават с половин час на седмица.
Просветното министерство осъвремени част от учебните програми по математика, география, химия, физика и биология. Основната цел - да има повече часове за природните науки, да отпаднат ненужни знания и да има повече време за упражнения на учениците.
Сега, изучаването на континента Антарктида ще премине от пети в шести клас, материалът за петокласниците ще се облекчи и ще се отвори място за упражения. С промените, часовете по математика в 5 и 6 клас в това училище ще се увеличат до 5 и половина на седмица.
Ще отпаднат понятия като например признаците за делимост на 9 и 10, а ще останат тези на 2,3 и 5. Промени ще има и в математиката за 7-ми клас, където няма да се изучават построенията с линия и пергел, тъй като за тези умения се работи в други теми. Коригирани са и програмите по биология, физика и химия за седмокласниците като съдържанието е олекотено. Основните промени в програмите са учениците да имат повече време за упражнения и да придобият повече практически умения.
"Материалът по новата учебна програма беше смъкнат от 7 клас и разпределен в 5 и 6, а на практика часовете останаха същите по час и половина... Този голям обем затрудняваше както учители, така и ученици", коментира пред БНТ Калина Софрониева, учител по география в 51- во СУ.
"Разбира се, че е добре, тези часове ще могат да се използват се упражнение на учениците, още повече ще може да се обръща индивидуално внимание на повече ученици, могат да решават логически задачи", смятъа Йорданка Алексиева, учител по математика от 51-во СУ.
"Раздробяването на подтеми води чисто формално до такъв подход- има подтема, има урок, следователно трябва да му отделя един час и когато се върви урок по урок в учебника се стига до усещането, че няма достатъчно време да се преподаде всичко", каза Евгения Костадинова, дир. на Дирекция "Съдържание в предучилищното и училищното образование.
)