„Недопустимо е въпросите на живот и смърт да се решават от машини, затова ЕС трябва спешно да приеме обща позиция и да инициира международни преговори за забрана на напълно автономните оръжейни системи”, категоричен бе Емил Радев.
„Наложително е да се предприемат мерки за предотвратяване на евентуални злоупотреби при масово наблюдение, но регулацията на технологиите за лицево разпознаване трябва да се основава не на забрани, а на ясни правила. Прекомерните рестрикции могат да окажат негативно влияние върху сигурността на европейските граждани. Балансът между стимулите и забраните, който трябва да се постигне при регулацията, има за цел именно да увеличим ползите и да ограничим рисковете. Това ще ни позволи и по-добре да се адаптираме към ускорените промени в дигиталната среда, включително в светлината на мащабните инвестиции, които предстоят”, убеден е българският евродепутат.
„Предимствата, които модерните технологии ни дават, за да развием традиционните транспортни мрежи, не трябва обаче да бъдат за сметка на сигурността. Затова ЕП призовава Комисията да направи необходимия анализ и да набележи високорисковите сегменти в системите с изкуствен интелект, прилагани в транспортния сектор”, обясни евродепутатът.
„Според приетия доклад отправна точка за регулацията в ЕС е разбирането, че системите за изкуствен интелект трябва да бъдат обект на човешки контрол. Само така можем да гарантираме ясна отговорност в интерес на правата и сигурността на европейските граждани”, заяви евродепутатът.
Европейският парламент прие окончателно доклада относно правните аспекти на използването на изкуствения интелект за граждански и военни цели и в сферата на държавната власт. Одобрение получиха и изменения, внесени от българския евродепутат Емил Радев в качеството му на докладчик от страна на ЕНП по документа. Това съобщиха от пресцентъра на ГЕРБ.
Гласуваният на пленарното заседание доклад е поредната решителна стъпка на ЕП за развитието на технологиите с изкуствен интелект. В края на миналата година евродепутатите приеха три доклада, които дават ясни препоръки относно етиката, гражданската отговорност и интелектуалната собственост в тази сфера. Предстои да бъде обявено и законодателното предложение на Европейската комисия.
Според амбициозните планове на ЕС финансирането, в това число и осигуреното от държавите-членки и бизнеса, трябва да достигне през следващото десетилетие 20 млрд. евро годишно. За сравнение, само през последните три години европейските средства за научни изследвания и иновации възлизат на 1,5 млрд. евро или 70 на сто повече спрямо предходния период.
Сред темите, които обхваща докладът, е и използването на изкуствения интелект в сферата на транспорта. Според Емил Радев интелигентните транспортни системи намаляват задръстванията, повишават безопасността и достъпността, допринасят за по-добро управление на пътникопотоците, разширяват възможностите за мобилност и пр.
)