„Подмята се топката и се тества общественото мнение, за да се види обществената реакция. Не е лидерски подход това“, добави още той.
"С разнобоя в мненията между представители на институциите и обещанията за отваряне бизнесът се настройва, но липсва предвидимост, от което следват разходи за бизнеса и притеснения за родителите", изтъкна още Аркади Шарков.
До момента не е ставало дума за свободен внос на ваксини - хората да могат да си ги купуват свободно от аптечната мрежа както е с противогрипните ваксини. Това каза в предаването „Преди всички“ здравният икономист Аркади Шарков.
Аркади Шарков посочи, че „ако не искаме да създадем антиваксинационна вълна“, освен информационна кампания е необходимо и политиците да дадат добър пример, като си поставят ваксина пред камерите.
По думите му към момента тя се прави „от лицата, които вече са ни говорили за Covid“ и няма нови лица, които да обясняват „по спокоен, нормален рационален път“.
Според него свръхинформираността на хората от началото на пандемията и грешката на властите да дават възможност за изказване на радикално различни мнения са довели до „шизофренична ситуация“.
Липсва реална разяснителна кампания за ваксините, отбеляза Шарков.
Президентът и премиерът могат да „поведат хорото“, всички световни лидери го правят, подчерта Шарков.
По думите му основната причина да се отлага приравняването на антигенните тестове на PCR тестовете Шарков вижда в увеличаването на броя на положителните проби. Специалистът добави, че трябва да се подготвим за няколко години много забавен икономически растеж.
)