"Гаранционният фонд, за разлика от туроператорската застраховка, дава 100% покритие на щетите за потребителя, независимо от големината на прага при застраховането", изтъкна Попов.
Планира се сумата да се набира или с дребна сума за такса от всеки пътник, или ако на туроператорите бъдат върнати заплатени към бюджета такси за регистрация от 5 хиляди лева за оператор.
С настъпването на COVID-19 ограниченията голяма част от застрахователите са прекратили полиците на агенциите.
Той каза, че в Дания при население 5 милиона души и 650 туроператора, фондовата каса е от 30 милиона крони или 4 милиона евро. Дания обаче има силно развити чартърни програми.
Той посочи като слабост на сегашното законодателство това, че застрахователят няма никакво задължение да репатрира турист или клиент от дадена дестинация, когато туроператор изпадне в несъстоятелност.
„Докато гаранционният фонд вади парите веднага, плаща на чартърната компания, на превозвача и прибира туристите в рамките на 24 часа", посочи още Попов.
„По наша преценка 5 милиона лева ще бъдат напълно достатъчни, за да може фондът да работи", разкри Попов.
В момента застраховката не може да изпълни две основни задължения по европейските директиви, посочи пред „Хоризонт“ Димитър Попов от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти.
„Просто си искаме част от тези пари да ни ги върнат като фондова каса, за да не се налага допълнително да събираме от клиенти, тези, примерно лев на пътувал турист“, поясни Попов в предаването "Преди всички".
Ассоциацията на българските туроператори и туристически агенти е изготвила проект на закон, с който се създава фонд за гарантиране на пътуванията. Проектът предвижда да отпаднат сегашните застраховки на туроператорите и туристическите агенти, които не работят по време на криза, предаде БНР.
)