Парламентът прие промените в Изборния кодекс на второ четене. Предложението не беше подкрепено от Правната комисия, но получи подкрепа в пленарната зала със 114 гласа "за", 61 "против" и 2 - "въздържал се".
Отхвърлено беше предложението на ВМРО да се намали нужният брой жители за образуване на кметство от 350 на 200 души и те да могат да си избират кмет.
Депутатите не приеха и предложението между първо и второ четене от Красимир Ципов и група народни представители, с което се предлага създаване на глава петнадесета „а“ с наименование „Избори за народни представители за Велико Народно събрание". Управляващите искат 200 народни представители да се избират по пропорционалната изборна система с регистрирани в многомандатни изборни райони с кандидатски листи на партии и коалиции, а 200 да се избират по мажоритарна изборна система с едномандатни изборни райони.
Депутатите решиха, че при обявена извънредна епидемична обстановка в страната гласуването може да се произведе в два последователни дни, а сроковете, свързани с отчитане на изборните резултати, се удължават пропорционално на удължаването на изборния ден.
Народното събрание прие още, че национален референдум може да се провежда и по въпроси от компетентността на Велико народно събрание. Промяната в Закона за пряко участие на гражданите в държавната власт и местното самоуправление беше предложена от ВМРО чрез заключителните разпоредби на промените в Изборния кодекс. Предложението не беше подкрепено от Правната комисия, но получи подкрепа в пленарната зала със 114 гласа "за", 61 "против" и 2 - "въздържал се".
Народното събрание реши още ЦИК да осигурява техническите устройства за машинно гласуване чрез наемане или закупуване. Държавната агенция „Електронно управление“ съвместно с Българския институт за стандартизация и Българския институт по метрология удостоверяват съответствието на доставения тип техническо устройство за машинно гласуване с изискванията.
В основното тяло на законопроекта е заложено още ЦИК да определя техническите изисквания към апаратната и програмната част на техническите устройства за машинно гласуване. Припомняме, че на следващи избори ще се гласува с хартиени бюлетини и с машини, като избирателят ще може да избира как да упражни правото си на глас.
Народните представители отхвърлиха предложението на БСП между двете четения. От левицата искаха придобиването, съхранението, програмирането и логистиката на специализираните устройства за гласуване да се извършва от Министерския съвет, който при необходимост да може да ползва други специализирани изпълнители. От БСП искат още тестването и сертифицирането на специализираните устройства за гласуване да се извършва от Държавна агенция „Национална сигурност“.
)