)
"Здравейте, ето ви поръчката. Моля, вземете я от подноса. Ще се върна автоматично след 20 секунди", уведомява Еми двойка дами, след като им поднася две чаши студен чай.
В ресторант в Маастрихт необичайна група нови служители помага в обслужването на клиентите, след като Нидерландия облекчи мерките, наложени заради коронавирусната пандемия - роботи, предаде Ройтерс.
Всеки от роботите има опростена хуманоидна фигура, включително ръце, за да държи поднос. Дисплеите на лицата им обикновено показват усмивка, но понякога изобразяват и намръщена физиономия.
Въпреки че роботизираните сервитьори са въведени преди няколко години в Китай и от тогава са новост в ресторанти по света, заведенията, които разчитат на услугите им в Нидерландия са малко.
Засега в "Дадаван" дейността на роботите е ограничена до разнасянето на напитки. Собственикът на заведението се надява скоро да "разшири репертоара им".
Клиентите сами трябва да вземат напитките си, допълва БТА.
Роботизираните сервитьори не са заплаха за работата на човешките си колеги. "Персоналът ни всъщност е щастлив с тях", казват от управата на ресторанта.
Трио роботизирани сервитьори, наречени Ейми, Ейкър и Джеймс, "сноват" между бара и клиентите в азиатския фюжън ресторант "Дадаван", съкращавайки броя на придвижванията из заведението, които трябва да прави човешкият персонал.
Последвайте канала на