„Сега е време да обърнем прожекторите към вътрешността на страната“, призова Кючукова.
„Туризмът е феномен, за него няма прегради. Българите ще са основният контингент по морето това лято. Няма да се откажем от тях“, увери Драганов.
От думите му стана ясно, че културният туризъм у нас, е предпочитан от млади и образовани българи, които искат да покажат красотите на страната ни на децата си.
Тя припомни, че имаме изключително богато културно наследство. Кючукова подчерта, че трябва да ребрандираме вътрешните си курорти.
„Ние като страна трябва да използваме предимството си, че сме с най-малко смъртни случая от коронавируса в Европа. Туризмът тръгна. За 24 май очакваме около 280 000 пътувания в България“, добави той.
„Има доста неясноти тъй като това е безпрецедентна ситуация. Всяко едно отваряне на границите е добре дошло. Повишава се вътрешния туризъм за разлика от международния. Защо да не пригодим туристическите продукти към това потребление?“, коментира археологът Ивелина Кючукова.
Отпадането на мерките за съседните ни страни е много добра новина за българския туризъм. Мога да поздравя премиера за приноса му. Такива процеси текат в целия свят. Това каза Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма в предаването "Още от деня" по БНТ.
Във връзка с ваучерите, предназначени за подпомагане на родния туризъм, Драганов заяви: „Трябва да похвалим Министерство на туризма, които направиха няколко много добри програми, свързани с балнеотуризма. Направиха се отлични инвестиции в къщи за гости. Започнаха да се връщат българите от чужбина и да ги посещават“, каза още Драганов.
Драганов даде пример с Италия, която вече е започнала да привлича български туристи. „В тази връзка най-активно се рекламира Велинград. Изпускаме рекламата вътре в страната. Не обръщаме внимание на това колко интересни места имаме“, отбеляза Румен Драганов.
„Утре на Националния борд по туризъм ще предложим Харта по туризъм, в която казваме, че българският туризъм предпочита да купува хранителни стоки от български производители. Обръщаме се към българския пазар официално. За миналата година имаме 20 млн. пътувания в страната“, отбеляза той.
)