Автомобилните продажби са намалели с 29 процента миналия месец спрямо април 2019 година до 270 393 продадени коли, сочат данни на браншови организации.
Повечето коли, които се продават на японския пазар, се произвеждат в страната.
Продажбите на мини-коли, които са около 40 процента от общите, са се понижили дори още по-силно - с 34 процента.
Продажбите са най-слабите от април 2011 година, когато Япония се бореше да се възстанови от последиците на опустошителните земетресение, цунами и атомна авария месец по-рано.
Това е поредният показател, който очертава разширяващото се отражение на пандемията върху третата по големина световна икономика.
Шоурумите опустяха заради извънредното положение, което бе обявено от властите в опит да се ограничи разпространението на COVID-19.
Японските автомобилостроители понесоха голям удар със спад на световните продажби от 34 процента през март. Очаква се през идните месеци показателят да се понижи още.
Продажбите на автомобили в Япония са се понижили до деветгодишен минимум през април, след като търсенето се сви на фона на пандемията от коронавирус, предаде Ройтерс.
Търсенето на автомобили се срина в целия свят, след като много страни препоръчаха на гражданите си да си стоят у дома и пътищата останаха празни. Влияние оказва и несигурността за влиянието на епидемията върху световната икономика в по-дългосрочен план, предаде БТА.
)