Берлин следва примера на градове като Богота, Будапеща и Ванкувър, които вече заделиха по-голяма част от улиците си за велосипедисти в периода на пандемията.
Германците освен това от идната седмица ще трябва задължително да покриват лицата си с маски в обществения транспорт и в много магазини.
Мярката трябва да помогне на хората да се придвижват из града, без да се налага да използват обществения транспорт, където спазването на социална дистанция може да се окаже трудно.
Някои шофьори обаче реагираха гневно на тази инициатива, тъй като новите велоалеи са за сметка на ленти, използвани обикновено за паркиране на коли, макар наблизо да има и платени паркоместа.
Сега се разчертават километри нови велоалеи, които и без това са били планирани в по-дългосрочен план, посочва Феликс Вайсбрих, който надзирава планирането на улиците в берлинския район "Фридрихсхайн-Кройцберг".
Според любители на велосипедите епидемията изглежда е насърчила градската администрация да прескочи обичайната бюрокрация, която нормално би забавила процеса с години, предава БТА.
Властите на германската столица заделят временни допълнителни велоалеи в отговор на призивите за по-безопасно каране на колело по берлинските улици в периода на пандемията въпреки гнева на много шофьори, предаде Асошиейтед прес.
Нежеланието да се намират в близост с непознати допринесе много хора да се откажат от обществения транспорт и да издухат прахта от старите си колелета. Лекарите също препоръчват физическите упражнения на открито за засилване на имунната система.
)