Общо 380 440 клиенти са били обслужени в приемните на териториалното поделение на Националния осигурителен институт (НОИ) в София-град през 2019 г. Това показва годишната справка от електронната система за управление на административното обслужване, с която са оборудвани всички гишета.
Данните сочат, че за цялата минала година най-голям е броят на потребителите, ползвали услугите във връзка с изменение на вече отпусната пенсия. Точно 92 235 лица или близо една четвърт от всички обслужени за периода клиенти са си изтеглили билет от билетоподаващото устройство с желанието да се възползват от това свое право или да получат повече информация по темата.
За миналата година 2040 клиенти на института са се възползвали от възможността да си запазят час за прием в ТП на НОИ – София-град през интернет. Двете основни услуги, за които са направени най-много онлайн заявки, са свързани с безработицата – подаване на заявление за отпускане на обезщетение – 480, и услуги за безработни лица – 425. Обобщените данни отчитат още, че средното време на изчакване в приемната е по-малко от 14 минути, а средното време на обслужване не надвишава 7 минути.
Сред най-често заявяваните услуги са още консултациите и справките, свързани с обезщетенията за временна неработоспособност и майчинство - над 44 000 души са посетили приемната с въпрос от тази сфера. Подаването на заявление за отпускане на пенсия със стаж от чужбина също е сред услугите, към които има доста голям интерес – документи са подали 33 507 лица. Само 825 по-малко са хората, посетили приемната, за да получат издадени от НОИ документи. Почти толкова – 28 780, са и потребителите, пожелали да получат копие от важен за тях документ. Сред най-популярните услуги се нарежда и издаването на персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ – 26 431 са изтеглените за тази услуга билети.
)