Тръбата трябва да бъде пусната през втората половина на 2020 г.
"В следващите няколко месеца трафикът трябва да се облекчи", обеща той и допълни, че не може да каже с точност кога ще приключи ремонтът.
Инж. Евгени Генчев заяви в ефира на бТВ, че през 2018 година са влезли в тунел "Витиня", за да го подготвят и да го ремонтират по европейските нормативи.
По думите му това създава опасност от динамично натоварване на тунелната конструкция при сеизмични действия.
"По-различното в този тунел е, че при подмяната на хидроизолацията се натъкнахме на каверни - това са кухини. Те бяха навсякъде между първичния слой и масива. Това наложи да се инжектира с бетон. Ще преведем тунела "Витиня" - лява тръба, и после съответно дясна тръба, по европейските стандарти. Трябва да направим три напречни галерии - една пешеходна и две пътни", уточни още той по повод продължаващият ремонт, който изнервя шофьорите по трасето.
В хода на строителните работи е направена система от опасни разливи, подменена е хидроизолацията и пътната настилка. Генчев заяви, че работата на работниците е съсредоточена върху това да привържат масива към първичната и вторичната облицовка, за да работят заедно.
)