"Държавната измяна се отнася само деяние, извършено от президента. Организиране на опит за преврат, предателство и шпионство са държавна измяна. Ако президентът причини вреда на интересите също", добави той.
"Ако един служител на българските служби представи секретна информация, това действие категорично означава, че се поставя в услуга на друга държава. трябва да има желание да се увреди държавата във фундаментите ѝ. Като юрист съм спокоен за ситуацията в държавата. Текущите факти не могат да доведат до конституционна криза, ако се натрупват още, винаги е възможно, дори и без да са налице тези факти. В медиите се преекспонират събитията", заяви той.
"Само ако целта е отслабване и подронване на устоите на държавата. За държавната тайна има изброени конкретни факти и обстоятелства. Списъкът се променя в годините. И пак целта е важна. Съзнателното намаляване на отбранителните способности на държавата е такава цел. Ако са военнослужещи лицата, към които е насочен интереса на чужди разузнавания, военната прокуратура разследва такива сигнали, ако не са, специализираната. Компетентността на прокуратурите не е строго фиксирана от закона. Главният прокурор може да възложи, на който прецени за подходящ прокурор, и за която прецени за подходяща структура. Също и дали да остане при досегашния наблюдаващ прокурор или да го възложи на друга прокуратура", сподели Рангелов.
"Текстът за държавна измяна и престъпления срещу републиката имат връзка, но ограничена. Главата е зле редактирана. Текстовете са остарели. Държавна измяна е участие на президента в бунт, преврат". С тези думи започна участието си в предаването "Офанзива с Любо Огнянов" Людмил Рангелов, зам.-председател на висшия адвокатски съвет.
)