Румен Петков подчерта, че „Турски поток“ няма да бъде изграден в срок и за това носят отговорност тези, които са провели процедурите. „Тези, които излъгаха Сърбия и Унгария. Това е това правителство, това е Борисов“.
„На този участък, колчетата стоят от месец ноември на миналата година. Около тези колчета нищо не се прави. Трябва да е ясно, максимумът от трасето на „Турски поток“, който е направен е 40-45 км, от общо 400, които трябва да се изградят на българска територия. Другото е „Севда тв“ или там, както се казва женицата, която разнася телефона да ни снима, докато летим или докато караме кола“.
„Разхвърлят се едни тръби по трасето. Много се надявам да не опаричим братята роми с всички тези действия, но реално заваръчни дейности, дейности по проверка от лицензирана лаборатория не е ясно да има. На второ място, в България в момента работи само една машина за автоматично заваряване. Тя е американско производство. Капацитетът на тази една машина е не повече от 1,5 – 1,8 км. на ден. Премиерът преди 30 дни каза, че правим 5 км на ден. Това означава 150 км да са построени за тези 30 дни. Ако посочи къде са, аз ще ги обиколя с колело“, коментира още Петков.
„Турски поток“ няма да бъде построен в срок - другото е „Севда тв“. Така председателят на ПП АБВ Румен Петков коментира пред медиите последната инспекция на премиера по българската част от трасето на газопровода, която с кадри от височина показа напредъка на изграждането му. Той представи снимки, направени днес, на участък, над който премиерската камера не е минала, съобщиха от партийната централа.
В контекста на градежа на трасето през България, председателят на АБВ подчерта, че липсва информация за двете компресорни станции, заложени в проекта „Турски поток“ на наша територия. „За тях никой не говори. Легендировката е, че ще ги строи германският консорциум „Серостал“. Обявяваме награда дъвка, който намери 11-ия процент германска собственост в този консорциум. Някой да покаже двете тухли, които са положени от консорциума „Серостал“ за изграждането на тези компресорни станции - 400 млн. лв.“.
В контекста на технологията на въвеждането в експлоатация, Петков обясни, че първо се извършват заварки. Втората стъпка е изпитание от лицензирана лаборатория за проверка на заварките. Практиката от световен мащаб показва, че никъде при извършването на проверката на заварките няма 100% гаранция, т.е. винаги се налагат допълнителни стъпки и действия. Досега такива проверки обществото няма информация да са правени. Третата стъпка е изолация на тръбите и четвъртата е полагането им в изкопите. Такива стъпки не се правят, обясни председателят на ПП АБВ.
)