"Бюджетът е насочен към устойчивите политики в сферата на социална и транспортна инфраструктура, както и на нови политики, като дигитализация - очаква се да има над 150 нови електронни услуги", поясни още Марков.
"Вдигайки тези данъци, от общината ще накажат фискално населението, без това да направи по-чист въздуха", смята Калоян Паргов.
"Време е наред с дебатите, да водим и разговор за приходната част на бюджета", категоричен е той.
"Всеки един данък е начин да се събират публични средства, за да подобряваме средата, в която всички живеем. Става въпрос за автомобили, чиито показатели за вредните емисии са доста завишени", допълни Контрера.
"Няма една мярка, която да повлияе драстично на качеството на въздуха, трябва комплекс от мерки", заяви Стефан Марков. С 30-40 лв. повече ще плащат най-старите и най-натоварващи автомобили, обясни Марков.
"Посоката трябва да бъде таксуване на определени действия от шофьорите и гражданите. Тези 40 милиона, които ще бъдат събрани от увеличните данъци, са точно несъбраните приходи от 2019 г.", коментира Владислав Панев.
За какво ще бъдат изхарчени парите от бюджета на София за следващата година и ще помогнат ли мерки като по-високи данъци за постигане на по-добро качество на въздуха?
В Сутрешния блок на БНТ в дебат по темата влизат общинските съветници Стефан Марков, местна коалиция ГЕРБ - СДС; Калоян Паргов, БСП за България; Владислав Панев, Демократична България и Карлос Контрера, ВМРО – Българско национално движение.
В началото на разговора те коментираха предвижданото увеличение на данъка за по-стари автомобили, които замърсяват въздуха с вредни емисии.
Владислав Панев пък допъни, че е нужна нова философия за развитието на София и че трябва да се направи администрацията по-ефективна.
Карлос Контрера коментира и темата за нощен градски транспорт в София, който не е на печалба.
Като собствени приходи за годината Столична община очаква 778 милиона, това е с 52 милиона повече, заяви Стефан Марков.
Според Карлос Контрера въздухът е отговорност на всеки един от нас.
"Бюджет 2020 намалява с близо 50 млн. лв. Ние имаме 38 милиона увеличение в два данъка, но по отношение на управление на собствеността и другите приходи, нещата не вървят толкова добре", коментира Калоян Паргов.
"Данните показват, че само една от линиите е сравнително добре натоварена. Трябва да оптимизираме маршрутите на останалите, за да станат те по-атрактивни за пътниците. В момента общината дофинансира сериозно тази услуга и нашата задача е да намерим вариант нощният живот да бъде запазен, но да стане по-атрактивен за пътниците. Със сигурност ще има дебат. Не мисля, че на този етап цената трябва да бъде увеличавана", смята Контрера.
)