,,Всички договори за капиталови ремонти са сключени, така че до края на годината ще бъдат договорени новите локомотиви и мотриси'', заяви в заключение министърът.
На въпрос за дълговете на БДЖ министър Желязков съобщи, че капиталът на БДЖ е увеличен за сметка на дълга на компанията и тя няма повече задължения към държавата.
По отношение на новия Закон за движение по пътищата Росен Желязков подчерта, че става дума за един изцяло общ закон, различен от настоящия, който да обхваща всички компоненти за пътната безопасност.
,,Днес ЕК излезе с декларация, в която заявява, че ще бъде възложена оценка на въздействието, в резултат на която ако се окаже, че нашите констатации за замърсяване на околната среда излязат верни - а те ще излязат верни - тогава ЕК ще се произнесе този пакет да отпадне като неекологичен. Така че сме обнадеждени, защото до онзи ден не знаехме какво решение ще вземе ЕК. Комисията показа, че действа принципно и това ни дава много добри шансове. По-важното е това, че ЕК ни разбира и ни подкрепя, защото вижда, че има несинхронизирани политики'', разясни транспортният министър.
,,Ние искаме общ закон, в който ясно да е разписано какво е регулирането и какво е правоприлагането. Размерът на наказанията в случая е без значение, важно е какво е правоприлагането и ефективността на прилаганото наказание. Целта е всичко да бъде регламентирано и е важно да се знае, че когато нарушителят е установен, той ще бъде наказан'', допълни той.
Мога да кажа, че днес ние сме обнадеждени. На 12-и този месец по време на триалога ние вече бяхме наясно накъде отиват нещата, т.е. предложението да се връща камиона на всеки осем седмици. Знаехме какво е разпределението на силите, знаехме какво е квалифицираното мнозинство. Но всъщност Европейската комисия не е предлагала такава мярка и ние трябва да работим с нея, за да си синхронизираме политиките. Това коментира в студиото на ''Лице в лице'' в ефира на bTV транспортният министър Росен Желязков по повод приемането на пакета ''Мобилност'' от Съвета на ЕС.
)