Имаме над 10 000 жалби от граждани, над 23 000 души са минали през приемната, обадили са се по телефона.
В последната година и половина в институцията са направили шест дискусии по темата за мръсния въздух в столицата. Предстои още една през януари.
На първо място е важно гражданите да бъдат информирани тогава, когато въздухът е замърсен. Също така е важно и временните мерки, които съдът определи да бъдат спазвани и да се мият по-често улиците, коментира Ковачева.
Това каза националният омбудсман Диана Ковачева, по БНТ.
Тя обясни, че пътува из страната и се опитва да бъде близо до хората.
В петък тя е изпратила препоръка до министъра на регионалното развитие с настояване в кратки срокове да станат решенията за алтернативно водно осигуряване и също така гражданите да бъдат ежедневно информирани за мерките, които се вземат. Още през месец октомври тя е сезирала КЕВР и Министерството на околната среда и водите. Тя е напомнила на министъра, че в цялата страна има проблем с лошото качество на водата. По нейно мнение е необходима промяна в Наредба №4, защото в момента няма процедура, ако от чешмата ви потече кмръсна вода, да се площа по-ниска цена.
)