"В момента има сив сектор, при който някаква част от автошколите не обучават 31 часа. Обучението се удостовверява с едни картони, масова практика е да се подписва, без да има дата и час.
"Честа практика е: "Идвам да се запиша за книжка", не да се научат да шофират", коментира Георгиев.
Автошколи масово режат часовете за кормуване. Целта е да се пести гориво или заплати. Това заявиха експерти от бранша.
Изкарваш 15 часа и ти казват: "А, ти си караш много добре, дай да те пускаме на изпит", обясни Илия Тодоров от Асоциацията на пострадали при катастрофи.
Иначе експертите настояват часовете за кормуване да се увеличат, да има шофиране по магистрали, при влошени метеорологични условия и по тъмно.
Той похвали и министър Желязков. По думите му транпортният министър е първият с воля да се реформира секторът.
Председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Геогриев обясни, че много млади шофьори не са наясно с правилата. По думите му листовките се назубрят и дефакто курсовете не предоставят адекватна теоретична подготовка.
)