Forever 21 се присъединява към Barneys New York и Diesel USA в нарастващия списък на търговци на дребно, на които се налага да потърсят защита при фалит, опитвайки се да се справят с онлайн конкурентите.
През 2018 година цифрите сочеха 5844 затворени магазина и 3258 отворени. Coresight очаква затворените магазини да достигнат 12 000 в края на 2019 година.
През последните две години обаче бързата мода вече не е толкова популярна. Младите клиенти загубиха интерес към дрехите, които се "хвърлят на боклука" и се ориентираха към еко продукти, както и към предложения за дрехи под наем и втора ръка.
Частната компания, с няколко магазина и в България, съобщи, че ще затвори близо 180 обекта в САЩ. Към момента на подаването на молбата Forever 21 поддържаше около 800 магазина в света, включително над 500 в САЩ.
"Решенията за това кои местни магазини ще затворят ще продължат да бъдат взимани в очакване на резултата от продължаващите разговори с наемодателите", се посочва в комюникето на веригата. "Въпреки това според нас значителен брой от тези магазини ще останат отворени и ще работят, както обикновено, като не очакваме да излезем от по-големите пазари в САЩ", според комюникето.
Американската модна верига Forever 21 подаде молба за защита от кредитори по глава 11 от закона за фалитите в САЩ, предадоха световните агенции. Преди време много популярна сред пазаруващите тийнейджъри, компанията стана жертва на бързото си разрастване и променените вкусове на потребителите.
Forever 21 е основана през 1984 година и заедно с т. нар. вериги за бърза мода като H&M и Zara се ползваше с голяма популярност сред младитe клиенти. Популярността им се увеличи особено през Голямата рецесия, когато пазаруващите търсеха изгодни сделки за модни предложения.
Броят на компаниите, изпитващи сериозни затруднения, потвърждава, че търговците на дребно преминават през криза. По-рано през тази година компании от сектора, листвани на борсата, обявиха, че ще затворят 8558 магазина и ще отворят 3446 магазина, според компанията за глобални проучвания Coresight Research.
Компанията обяви, че ще се съсредоточи върху това да увеличи възможно най-много стойността на американските си магазини и да затвори някои международни локации. Форевър 21 планира да закрие повечето си обекти в Азия и Европа, но ще продължи да работи в Мексико и Латинска Америка.
)