)
''Останалите участници в движението следва да отдават предимство и да се съобразяват с автомобилите със специален режим на движение. От друга страна служителите от НСО, когато видят, че някой автомобил не отдава това необходимо предимство, у тях веднага възниква усещането за опасност за охраняемото лице'', каза още бившият шеф на НСО Румен Миланов.
,,Когато настъпват такива тежки ПТП-та, налице е човешка грешка. Убеден съм, че в този случай има повече от една човешка грешка'', смята Богдан Милчев, от Института за пътна безопасност.
,,Няма разписано правило, че трябва да се слагат колани на задната седалка'', категоричен е Владимиров.
,,Тя изведнъж изскача от завой и навлиза с колата си. Не може да даде обяснение защо й е поднесла колата и е навлязла в насрещната лента'', поясни Владимиров.
,,Шофьорът е един от най-добрите в НСО. Назначен е през 2003 година, още по мое време, минал е през всички стадии, возил е председатели на парламента, депутати, министри и според мен това е оказало голяма и ключова роля да не се получи челен сблъсък'', поясни той за Нова телевизия.
Отнемане на предимство на автомобила на НСО е основната версия, по която работят разследващите след катастрофата с шефа на парламента Цвета Караянчева. Според пътни експерти нараняванията на Караянчева показват, че тя се е возила в автомобила без колан.
Бързата и професионална реакция на шофьора на Националната служба за охрана е причина да не се стигне до по-сериозен инцидент, смята бившият шеф на службата Димитър Владимиров.
Владимиров твърди, че вината е ясна. И е на жената зад волана на другия автомобил.
Нараняването на Цвета Караянчева пък, според експертите, показва, че тя е пътувала без обезопасителен колан.
По думите на Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи самият път е бил посипан с пясък.
Пътните експерти контрират, че според закона всички пътуващи в колата трябва да бъдат с колани.
Пътните експерти смятат, че външни фактори са допринесли за катастрофата.
Според бившия началник на НСО Румен Миланов неизползването на колан не е основния проблем. А липсата на толерантност.
Последвайте канала на