„Важно е бъдещата регулация да бъде направена съвместно с всички ползватели на тротинетки”, на мнение е тя.
„Общината е подписала меморандум с три компании с идеята, доколкото е възможно, да регулира важни за безопасността на всички елементи от придвижването. Това е опит да се въведе някакъв ред преди законите да се променят”, поясни Панайотова.
"В акта пише, че тротинетката не е регистрирана по надлежния ред, а в момента такъв надлежен ред липсва. В КАТ се опитах да си регистрирам тротинетката, за да нямам повече такива проблеми, но ми отказаха", допълва Пол Найденов.
Пътната полиция в София написа акт на водач на електрическа тротинетка. От КАТ обявиха, че този тип превозни средства нямат право да се движат по пътищата, отворени за обществено ползване.
Елица Панайотова, която е координатор на проекта „Зелена София” за тротинетките под наем в София, заяви, че нещо, което не е дефинирано в закона, не може да се разделя на две.
На 4 септември, малко преди обяд, Пол Найденов се движи с електрическата си тротинетка по бул. „Драган Цанков”.
Петя Петрова от сдружение „Велоеволюция” от своя страна обясни, че не са търсени от работната група, която изготвя правилата.
Световната практика е, че тротинетките по-скоро се приравняват към велосипедите, стана ясно от думите ѝ.
Според Владислав Стоицов от Българската асоциация за електромобилност това, че тротинетките не са упоменати в закона не ги прави незаконни.
„През цялото време карах плътно в дясно, съвсем бавничко. Тази тротинетка в икономичен режим, в който аз я използвам, не може да развие повече от 15 км/ч”, разказва Найденов пред БТВ. Той заяви, че ще обжалва акта, защото има дупка в закона. По думите му липсата на регламентиране прави всички, които карат тротинетки, престъпници.
В района на кръговото на телевизионната кула полицаи издават акт на Пол за нарушение на Закона за движение по пътищата. В акта е записано, че е нарушен текст от закона, който казва, че по пътищата, отворени за обществено ползване, се допускат само моторни превозни средства и ремаркета, които са регистрирани и са с табели с регистрационен номер.
Меморандумът ограничава скоростта на тротинетките до 25 км/ч. В паркове, градини и пешеходни зони тя автоматично пада до 5 км/ч. Само пълнолетни трябва да ги управляват. Забранява се карането им по тротоари. Документът се подписва с всяка компания, която иска да ги предлага в столицата. Още пет са заявили такъв интерес. Законодателните поправки, с които ще се въведат правила за всички електрически тротинетки, все още се подготвят.
)