НКЖИ ежедневно хвърля труд, средства и време за осигуряване габарита на железния път. Случвало се е влакът да спира заради боклуци на линията, възможността и рискът да се запали сметището са огромни, посочи инж. Първан Рахталиев от НКЖИ.
„След всяко чистене за месец-два нещата се влошават, а след още месец – два все едно не е чистено“, обясниха още Иван Чакъров и инж. Първан Рахталиев. Според тях решението е в изграждането на защитна стена по цялата линия. За част от релсовия път вече има изградено такова защитно съоръжение.
Тонове боклуци са натрупани само на метри от железопътната линия, която минава през "Горна баня" и "Факултета". Това виждат през прозорците всички пътници във влака Перник-София, минути след напускането на гара "Горна баня". Боклуците са тук с години и никой не почиства мястото, предаде БТВ.
Той обясни, че през последните 12 години НКЖИ е похарчила над 6,5 млн. лева за ремонт и почистване на тази отсечка. "Имали сме пет големи почиствания с механизация и голяма организация. Изхвърлят се и метални отпадъци, контейнери пълни с боклук се бутат на пътя”, посочи Рахталиев.
)