„Обезщетенията са фиксирани на база разстоянието. До 1500 км. е 250 евро, до 3500 км. - 400 евро и над 3500 - 600 евро", заяви Кремена Панайотова, експерт по правата на пътниците във въздушния транспорт, Варна.
До инспекцията на транспортното министерство по всички наши летища се стигна заради зачестилите закъснения на полетите.
Полетът на нискотарифна авиокомпания до Милано закъсня 6 часа. Близо 150 пътници останаха да чакат затворени на гейта. Заради дългото чакане припадна дете.
Столичното летище е с най-много закъснения през юли. От общо 4797 изпълнени полета, близо 30 на сто не са излетели навреме."
„Излитаме с почти 6 часа закъснение. Искаха да ни дадат ваучери за храна и напитки, както е по закон, но ни казаха, че трябва да се върнем на чекин и после обратно да минем", разказа пътуващата Детелина Узунова.
Във Варна закъсненията от над час са отчетени при 7 на сто от полетите. В Бургас процентът е почти същият. По друг начин стоят нещата на летище Пловдив. Там закъснения, които надвишават 30 минути, не са установени. Това обаче се дължало основно на малкия брой полети – три пъти в седмицата. През миналото лято в Европа са регистрирани рекордни нива на въздушния трафик и закъснения от над 18 милиона минути.
Оказва се, че голяма част от пътниците не знаят правата си в подобни случаи. При голямо закъснение европейското законодателство предвижда обезщетение за всеки пътник, като то зависи от разстоянието до крайната точка на полета. Експертите съветват да търсим правата си и да не се отказваме лесно.
Фирмите, които съдействат за обезщетения, се свързват с авиопревозвача. Придвижват всички административни или съдебни действия вместо нас. Така пътникът спестява време и нерви, а получава и компенсации. Те стават все повече, заради постоянните забавяния.
Всеки четвърти полет, излитащ от трите най-натоварени летища у нас, закъснява. Това показват резултатите от проверката на главната дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация". Софийското летище е първенец в закъсненията, предаде Нова телевизия.
)