Какво трябва да направим, ако банкоматът ни ''глътне'' картата?

29
Какво трябва да направим, ако банкоматът ни ''глътне'' картата?
© КЗП

- Как да постъпя, ако не успея да се свържа с банката?

- Как да разбера дали устройството е отчело неуспешната трансакция?

- Каква е следващата стъпка?

- Какво да предприемем при неправомерно теглене на сметката ни?

- Какъв е срокът за отговор от банката?

- Не успях да изтегля пари от банкомата? Какво да правя?

Ето някои полезни съвети към потребителите, предоставени от експертите на Комисията за защита на потребителите:

Когато сме на почивка, променяме обичайния за ежедневието ни ритъм на живот. Оставаме до по-късно вечер, планираме в движение различни активности, често възникват непредвидени разходи, за които не сме подготвени и т.н. Възможно е да ни се наложи да изтеглим пари от банкомат във време, което е неработно за банката. Заради по-големия оборот по курортите обаче съществува риск наличностите в банкоматите да се изчерпат. Или поради софтуерни, технически и други проблеми устройството да ''глътне'' картата.

Ако машината не Ви даде банкноти, най-важното е да установите дали трансакцията е отчетена или е била отхвърлена като неуспешна и опитът за теглене не се е отразил върху баланса по сметката Ви.

Ако отговорът от банката не Ви удовлетворява, можете да се обърнете за съдействие до функциониращата към Комисията за защита на потребителите Помирителна комисия за платежни спорове.

В първия работен ден посетете най-близкия ѝ клон и подайте възражение.

Имайте предвид че тегленето на пари от външни банкомати в курортите крие по-големи рискове от кражби. Не е изключено някъде да са поставени скимиращи устройства, които да копират данните от картата Ви и да откраднат пин кода. Според специалисти това са и едни от най-честите измами с пластики. Бъдете внимателни и спазвайте всички правила за финансовата си сигурност, както при трансакции на суми от терминални устройства АТМ и ПОС, така и при загуба или кражба на картата.

Обадете се възможно най-бързо в кол центъра на банката, която е издала картата Ви. Номерът обикновено е изписан на гърба на картата Ви.

По закон тя е длъжна да отговори на възражението Ви до 14 дни от датата, на която сте го подали.

Трябва да знаем, че и в този случай имаме шанс да си възстановим загубените суми. За целта отново следва да се обърнем към банката с възражение във връзка с възникналия проблем и да получим нейното становище.

Последвайте канала на

Novini.bg
29
Какво трябва да направим, ако банкоматът ни ''глътне'' картата? | Новини.бг