Днешното решение потвърждава, че търговците, които продават лицензирани продукти не могат да бъдат възпрепятствани при продажбата на продукти в различни страни, посочва в съобщението еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер.
Потребителите, без значение дали купуват чаша с Хелоу Кити или играчка Чококет, сега могат напълно да се възползват от основното преимущество на единния пазар - възможността да пазаруват в Европа възможно най-изгодно, допълни тя.
През март компанията за спортни стоки Найки (Nike) бе глобена по същата причина с 12,5 милиона евро, а срещу Юнивърсъл студиос (Universal Studios) все още се води разследване пак по подобни проблеми.
Продуктите с всички тези герои са най-разнообразни - от чаши, чанти, книжарски материали до играчки, като всички са защитени като търговска марка и интелектуална собственост.
Европейската комисия глоби японската компанията Санрио (Sanrio), която стои зад популярната марка Хелоу Кити (Hello Kitty), с 6,2 милиона евро (6,9 милиона долара) за ограничаване на продажбите на единния европейски пазар, предаде ДПА, цитира Монитор.
Комисията започна разследването срещу лицензирането и дистрибуцията на продукти на Санрио през 2017 година. Еврокомисията установи, че Санрио е наложила преки и непреки ограничения, забрани или обезкуражаващи практики на търговци с цел да не продават стоките на компанията в други страни от ЕС, различни от страната на търговеца, което противоречи на правилата на единния европейски пазар.
Санрио прави дизайна, лицензира, произвежда и продава продукти с антропоморфната котка Хелоу Кити и други популярни герои като Май мелъди, Литъл туин старс, Керопи и Чококет, отбелязва Европейската комисия. Компанията притежава авторските права за героите Мистър мен и Литъл мис.
)