„Каква строителна армия“, отбеляза премиерът Борисов при инспекцията, а работниците заявиха, че такива ремонти по виадуктите не са правени.
"Имахме един професор по стоманобетон и ако някой му кажеше народната дума "арматурист" или арматура слагат - направо късаше", разказа премиерът на министрите.
Премиерът Бойко Борисов провери как протича ремонтът на виадукта на 13 км от АМ "Тракия".
В момента се извършват ремонти на четири виадукта - на 13 км, на 15 км, на 20-ти километър и над река Елшишка при 89-ти км по автомагистралата.
Движението по виадукта при 20-ия км ще се възстанови на 30 юни, по съоръжението при 13-ия км – на 1 юли, а по това при 15-ия км – на 2 юли.
Демонтажните дейности на трите виадукта включват фрезоване на асфалтобетонова настилка, разкъртване на замазка и бетонова плоча, и тротоарни конзоли, демонтаж на дилатационни фуги, демонтаж на оградни съоръжения и др.
Докато минаваха по край другия виадукт, който се ремонтира, Борисов се зарадва на армировчиците как работят и изкоментира: "Гледай ги как работят! Като машинки са им ръцете".
С премиерът бе и зам. - министърът на регионалното развитие Николай Нанков.
Строително-ремонтните дейности на връхните конструкции на трите виадукта са идентични.
„На практика се правят нови мостове“, заяви премиерът Борисов след като строителните екипи му разказаха за хода на дейностите. Заместник-министър Нанков увери министър-председателя, че ще бъдат спазени определените срокове за завършване на ремонтите на трите съоръжения.
Планирани за ремонт са връхните конструкции на левите плътна на съоръженията. В зависимост от ремонтната програма на АПИ те ще бъдат извършени през есента или идната пролет. За виадуктите на 13-и и 15-и км са разработени и съгласувани с Института за пътища и мостове проекти за ремонт на долното строене на съоръженията. Предстои възлагането им за изпълнение от АПИ през юли 2019 г. На виадукта на 20-и км се извършва ремонт на долно строене на дясно плътно. За лявото плътно е разработен и съгласуван проект и предстои възлагането му. По този начин ремонта на съоръженията няма да бъде прекъсван, а ще се извършва последователно през цялата година.
При монтажните дейности се извършва направа на изравнителна армирана стоманобетонова плоча над съществуващата бетоновата плоча, монтаж на нови дилатационни фуги, направа на нови гардбаластови стени, преходни плочи и насип, направа на отводнителна система, полагане на хидроизолация, осигуряване на нова асфалтобетонова настилка, монтаж на нови оградни съоръжения и маркировка.
След проверката Борисов се качи на джипа си заедно с вицепремиера Томислав Дончев, с министъра на финансите Владислав Горанов и със зам. - министър Нанков и продължи да пътува към Пловдив. По време на пътуването Нанков информира премиера какво се прави във връзка с играждането на ТОЛ системата.