Капитанът на българския плавателен съд Евгений Мирев допълва, че оборудването на борда позволява почистване на разлив по няколко начина. Определянето на метода става, след като се направят проби в лабораторията на кораба.
Специализираните кораби извършват търговска дейност, но при нужда, когато страна от ЕС поиска помощ, за 24 часа те трябва да прекратят рейса си и да реагират, обяснява Петров.
Варна е домакин на международно учение, организирано от Европейската агенция по морска безопасност /EMSA/ за ликвидиране на голям нефтен разлив, в което участват два специализирани кораба, плаващи под български и под румънски флаг.
Капацитетът на българския плавателен съд позволява да обере наведнъж 3 500 кубика нефтопродукти. Учението ще е на два етапа, разказа началникът на "Морска администрация" във Варна кап. Валентин Енчев. По думите му то ще бъде наблюдавано и от специалисти от държави от Черноморския и Каспийския басейн, които не са членки на ЕС, но при възникване на инцидент могат да потърсят помощ.
Плавателните съдове са оборудвани по договор с EMSA, разказа директорът на ИА "Морска администрация", кап. Живко Петров. По думите му общият брой на такива специализирани съдове в Европа е около 30, като в Черно море са два, тъй като трафикът на нефтопродукти в акваторията се засилва през последните години. Петров допълни, че в държави-членки на ЕС са обособени и 4 бази с допълнително оборудване, което бързо може да бъде изпратено при възникване на инцидент, предаде БТА.
)