В отговор на журналистически въпрос генерал-майор Михаил Попов сподели, че некомплектът затруднява подготовката, тъй като допълнително натоварва личния състав.
Информационната борса беше посетена от десетки ученици и студенти, които бяха запознати с обявените конкурси за войнишки длъжности във Въоръжените сили, като и със сроковете и условията за кандидатстване по тях.
На събитието присъстваха още командирът на 61-ва Стрямска механизирана бригада бригаден генерал Пламен Йорданов, кметът на община Карлово д-р Емил Кабаиванов, представители на родолюбиви съюзи, граждани и гости на града.
Специалисти от Сухопътните войски демонстрираха способностите на роботизираната система модел „510 Packbot“ при обезвреждане на кола-бомба.
Събитието от националната информационна кампания „Бъди войник“ традиционно завърши с концерт на Представителния ансамбъл на Въоръжените сили, който се проведе на централния площад в града.
Той заяви, че увеличеният интерес към конкурсите за Сухопътните войски е и един от положителните резултати от кампанията.
„Мога със задоволство да отбележа, че личният състав на Сухопътните войски изпълнява задачите си с професионализъм и желание и това ни позволява в последните две години да изпълняваме всички задачи по бойната подготовка“, категоричен беше генерал-майор Михаил Попов.
Поради увеличения интерес към обявените вакантни места за военнослужещи в Сухопътните войски вече има министерска заповед, с която са обявени допълнително още над 160 вакантни длъжности във военните ни формирования. Това каза командирът на Сухопътните войски генерал-майор Михаил Попов днес, 10 май, по време на събитието от кампанията „Бъди войник“ в град Карлово.
Гостите и гражданите на Карлово имаха възможност да видят образци от автомат и картечница „Калашников”, ръчна противотанкова гранатохвъргачка, снайперови пушки „Хеклер и Кох” и „Драгунов”, пистолет „Зиг - Зауер”, както и образци на преносими зенитни комплекси. Най-голям интерес младите хора проявиха към бойните машини - 122 мм. самоходна гаубица 2С-1 и 120 мм минохвъргачка „Тунджа”, които са на въоръжение в състава на 61-ва Стрямска механизирана бригада. На статичния показ бяха демонстрирани още и оборудването, и снаряжението, с което са окомплектовани военнослужещите от Сухопътните войски.
Началникът на политическия кабинет на министъра на отбраната Илия Налбантов заяви пред медиите, че през 2020 г. за трета поредна година възнагражденията на военнослужещите ще бъдат увеличени с 10%. „За нас е много важно да покажем на обществото какво представлява Българската армия, каква е истинската същност на войнишкия труд и какво е въоръжението на нашата армия“. Той подчерта, че освен привличане на кандидати за военна служба, целите на кампанията „Бъди войник“ са обръщането на общественото внимание към армията и патриотичното възпитание на младите хора. „Изпълнението на последните две цели ще бъде видимо в годините, които предстоят“, каза в заключение началникът на политическия кабинет на министъра на отбраната.
Той допълни, че броят на рапортите за напускане намалява и изрази надежда, че тази тенденция, както и нарастването на броя на кандидатите за постъпване на военна служба ще се запази. Командирът на Сухопътните войски съобщи, че до края на годината в най-големия вид въоръжени сили ще бъдат обявени още три конкурса – през юли, октомври и декември.
)