)
„Има фирми, които подпомагат образованието чрез стажове, но трябва да са повече“, призна образователният министър.
40 000 са допълнително записаните ученици, отпаднали от образователната система. По-голямата част от отпадналите деца са отишли в чужбина. Целта на връщането на децата е да направим така, че да имат трудова пригодност, да бъдат пълноценни хора и да се реализират на пазара на труда. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в предаването „Още от деня“ по БНТ.
Даниел Вълчев коментира и казуса с матура по математика. Той обясни, че се надява да има повече специалисти в техническите области. „Не предвиждаме матура по математика, но съм съгласен с аргументите. Наистина имаме проблем. Специалностите с математика не са желани, в същото време това са с професии с най-висок очакван ръст на доходите. Затова 60% от дейностите по интереси, които финансира МОН, ще са със специалности, свързани с математика. Даваме два вида стипендии за най-добрите студенти. Обмисляме и трета. Целта е да стимулираме учениците да избират инженерните специалности“, коментира той.
Министър Вълчев каза още, че за следващата година се предвижда да се стимулира творческото мислене на децата, а учителите да са по-свободни. Уроците пък трябва да бъдат така поднесени, че да дават възможност на учениците да участват в процеса.
Просветният министър отбеляза със съжаление обаче, че това не винаги се случва само с убеждение, понякога се налага и принуда. „Не можем да накараме родителите с нашите способи да изпратят децата си да учат, което е тяхно задължение. Санкциите, за тези, които не пускат децата си на училище, вече са доста по-големи. Да се надяваме, че ще проработят“.
Последвайте канала на