"В Западна Европа потребителите са най-запознати по отношение на правата си при проблем с авиопревозвачите", каза Сумин.
"Има много случаи когато авиокомпаниите отхвърлят искове. Най-честото оправдание от тяхна страна е "техническа неизправност" на самолета", коментира Александър Сумин.
"Българите знаят правата си. Към момента това са от 30 до 40 %. Но остава голям процентът на гражданите, които въпреки познанията си да не потърсят правата си. Жалбата трябва да бъде подадена до 7 дни след полета", завърши темата Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център България.
"При закъснял полет всеки пътник може да получи между 200 и 600 евро обезщетение. Разбира се, това не се случва автоматично, а след подадено заявление. Над 95 % от пътниците до скоро не знаеха, че имат право на обезщетение", разкри още той в предаването "Плюс-Минус" по Нова телевизия.
Помагаме на пътниците да разберат какви права имат, когато самолетът им е закъснял, когато са загубили багаж или когато изобщо полет не се състои. Това заяви Александър Сумин, съосновател на платформа, която помага на самолетните пътници да получат обезщетение.
5 декември 2025 г. в 09:08 ч.
)